http://www.youtube.com/watch?v=Z03gTWYxu14
Sommige journalisten denken dat RKK misbruik VT is, verleden tijd. Ze vergeten alleen dat het door het Christendom gewenste verloochenings-principe (verloochen u zelf, volg mij…Jezus en later Franciscus) dat primair in relatie stond tot een Godsbeeld een leegte heeft veroorzaakt die dagelijks opgevuld dient te worden, het maakt niet uit hoe. Je wilt cultuur hoofdstad van Europa worden of koningin van de nacht, je bent ‘het ding in je hoofd’, dat per doel anders bewerkt kan worden! Onze moderne cultuur kent tal van nieuwe symbolen die dit verloochenen in een ander jasje (ding) proppen, vol extase en geluk een nog grotere leegte veroorzaken. Een voorbeeld? Coca-cola een snikkelheet, zomers gekleed type met een ijskoude, grote fles waarmee je wel tien orgie’s van de vroege morgen tot de late avond kunt bekruipen.
Het narcisme ideaal-zelfbeeld dat de beste relatievorm voorstelt, en iedereen die niet aan dit (schijn) ideaal voldoet zorgt dat alle onlust of haat gevoelens op de andere, de mindere wordt geprojecteerd. Vroeger kon misbruik door je wil te breken…..nu sta je misbruik toe, zelfs met een fles!