Engelen klanken

Aangifte tegen Maastrichtse pastoor, bisdom en kardinaal Eijk

deze aangifte werd gedaan door een van ons, een mea Culpiaan. Wij hadden al vorig jaar en begin dit jaar verschillende pogingen ondernomen een melding bij de politie neer te leggen. In een eerdere melding ving ondergetekende bot bij politie Heerlen. Jawel, eerst zou het naar de OvJ gaan maar die bleek vanaf datum gesprek (4 januari 2012) met twee politie mensen op het bureau te Heerlen, geen tijd te hebben. OvJ heeft het druk! Toen hebben we meneer Moraal OM aangesproken tijdens hoorzittingen Tweede kamer. De Tweede kamer wilde weten hoe dat zat met aanklachten bij OM. Wij, mea Culpa als enige organisatie die zijn nek uitsteekt, vertelden de kamerleden: ‘aanklachten worden nog steeds geweigerd. Kerk wordt door OM beschermd’.

Meneer  Moraal PG beloofde plechtig dat iedere melding wordt aangenomen, aldus geschiedde vandaag. Niet de kerstraat onderzoekt het misbruik / geweld maar de rechtstaat.

Aangifte gedaan van seksueel misbruik en mishandeling door 11 broeders van het internaat. Mocht u denken ‘wow, dat is heftig’; echter het is geen nieuws. Leest u het Engelen dossier dat al sinds 2010 online staat.
PS Het is een aangifte die door OvJ moet worden bekeken. Nu hebben wij in eerdere aangiftes geweigerd een zeden aangifte te doen om het simpele feit dat er voortschrijdend inzicht is in de kennis over het misbruik / geweld (Deetman rapport). Wij hebben bewust niet het persoonlijke verhaal (verjaard) naar voren gebracht maar het vernietigen van de bewijslast als crimineel feit te te laten boekstaven ofwel te laten onderzoeken. Net zoals in België en Duitsland een politie inval om deze archieven aan de vergetelheid te onttrekken. We komen stapje voor stapje verder want de heer Moraal houdt zijn woord. Weigert OvJ dit dan ligt mijn aangifte van 4 januari 2012 klaar maar vooralsnog we geven het nu het voordeel van de twijfel want hoe kan het dat 10.000 tot 20.000 kinderen in NEDERLAND door de RKK zijn misbruikt en er niets gebeurt!

Eed voor ongeloofwaardigheid

Iedere informatie die belangrijke medewerkers en geestelijken binnen de RK kerk ter ore komen, zullen zij intern moeten “verwerken” volgens de afgelegde eed (http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=1708) ten aanzien van de Heilige stoel. Hiertegen te verstoten betekend de verwijdering uit het RK ambt.

Deze eed heeft stellig ook de heer J. Bakker, als Chef-econoom van de bischoppen-conferentie en Rechter aan de Kerkelijke Rechtbank, afgelegd. Alles wat hij zegt of doet is eveneens aan deze eed gebonden en/of ondergeschikt.
Tweeledig denken is hem per pauselijk decreet verboden. Voor hem geld het tevens, de wet van God boven de wereldlijke wetten te stellen. 
Zo heeft hij immers onder anderen onder ede verklaard te geloven aan de herrijzenis van Jezus en de onbevlekte ontvangenis van Maria.
Gezien de intelligentie die bij iemand met een hogere beroepsopleiding verondersteld mag worden, is dit een onder ede verklaard onding.
Zijn benoeming tot ridder in de orde van Oranje-Nassau bevestigd daarenboven de enge verbinding tussen Kerk en Koninkrijk (overigens heb ik nergens de reden voor deze benoeming kunnen ontdekken).
Ik heb het al vaker gezegd: “Hoe kun je iemand geloven, die niet aan zichzelf mag geloven?”. 

Deze eed werd in opvolging van het “ultramontanisme” en de daaruit voortvloeiende “Antimordernisteneed” ( van 1910 tot 1967 geldig, zie  http://nl.wikipedia.org/wiki/Antimodernisteneed en die zich uitdrukkelijk tegen iedere uitbreiding van democratie en rechten van de mens richtte) in 1987 door de paus vervangen. 

De recentelijke orthodoxe keerwending in de RK kerk, afgekondigd door de Nederlandse Wim Kardinaal Eyk, mag tevens als terugkeer naar het “Ultramontanisme” gezien worden?

Voor de meesten onder ons betekend dit, dat de tijden en gebeurtenissen in Bleyerheide (of beter gezegd in alle kloosters, internaten, parochies en bisdommen) onder deze wet (Antimordernisteneed) te zien zijn. 
Iets wat tot nog toe met betrekking tot de misbruiksmisdaden van de RK kerk welwijselijk buiten beschouwing gebleven is  (het zou immers een verdere reden ter opheffing van verjaring kunnen zijn). 

Om het iets meer populair uit te drukken; het zou hetzelfde zijn, wanneer men zou beweren dat zonder de heer Ray Kroc (oprichter van de Fast-Food keten Mc Donald’s) de hele wereld zou verhongeren!

Vanuit hun RKK standpunt gezien, zijn jullie, wij met z’n allen, de ongelovige ketters, die op politiek verantwoorde wijze “monddood” gemaakt dienen te worden.
Dit zijn de feiten, die in consequentie niet vergeten of overzien mogen worden bij alle gedachten en handelingen. 

De einige lotgenoten-organisatie die, bewust of onbewust, zich door de katholieke kerk tot nog toe niet heeft laten corrumperen, is en blijft hopelijk MCU. 
KLOKK maakt immers, evenwel bewust  of onbewust, al lang deel uit van het ongeliefde, maar noodzakelijke verdedigings-arsenaal van de RKK.

Kan er sprake zijn van werkelijke scheiding van kerk en staat in Nederland? Van democratie in de goede betekenis van dit woord?

We zullen het zien, 
Jo 102

St. Anna stierf een natuurlijke dood

Bij het katholieke meisjesinternaat St. Anna in het Limburgse dorpje Heel was in de jaren ’50 van de vorige eeuw geen sprake van een sterftepiek.

Nee, maar waar wel sprake van was is dat de kinderen ondervoed waren, slechte, verkeerde medicijnen kregen, onder een straf bewind leefden en liefdeloos werden verzorgd.
U wilt natuurlijk bewijzen:
Een brief rondgestuurd door secretariaat St Anna:

SECRETARIAAT HEEL. Op donderdag 27 augustus heeft U een artikel in de krant kunnen lezen over ongewenst seksuele problematiek en misbruikt binnen st anna binnen een van de groepenleider/ster in St. Anna. In dit artikel worden ook de maatregelen genoemd die St. Anna heeft getroffen om herhaling te voorkomen.

Als je wilt dat zich zaken niet herhalen dan geef je toe dat er misbruik plaatsvond. Openheid in zaken? Nee, slechts maatregelen ter voorkoming, heel verstandig.

(mail aan MCU) Op de radio hoorde ik over de meisjes van St Anna waarvan er velen on korte tijd stierven. Er werd daar letterlijk gezegd:

Van mistanden was er geen sprake: Wel was het zo dat de meer gezonde meisjes hard moesten werken. Als ze dat niet deden
moesten ze in het cachot of ze werden vastgebonden op het span of zo. Dat woord ben ik vergeten. Hoe durven ze dat geen
mistanden te noemen.
Ik heb zelf als negenjarige drie dagen opgesloten gezeten in een werkhok in de kelder met de deur op slot en zonder licht, eten en drinken.
Dat was in het weekend. Ze waren me vergeten. Toen ze me eruit haalden was ik duizelig. Omdat ik niet snel genoeg de keldertrap
opliep kreeg ik een klap tegen mijn hoofd en viel tegen keihard tegen de stenen keldermuur. Vanaf die dag heb ik vrijwel nooit zonder
hoofdpijn rondgelopen.  Ook werd ik wel vastgebonden op het spiraal van mijn bed en moest ik zo de hele nacht slapen.
Dat kwam allemaal bij mij boven. Ik heb nooit als slachtoffer geleefd. Doe het nu ook niet. Maar de fysieke en mentale pijn is mij soms
teveel en de vraag is of ik hiermee oud wil worden. Je bent dat immers niet verplicht! Het enige dat mij weerhoudt is dat het een egoistische
daad is naar mijn vrienden toe.

Dit soort statistische onderzoeken als vanouds niet het totaal aan misstanden en welk medicijngebruik er voorhanden en voorgeschreven werd, en door wie (vaak ondeskundig personeel). Barbituraten zoals Luminal waren in alle internaten te verkrijgen. Kinderen werden verdoofd en seksueel misbruikt. Wij worden met de dag kwader hoe lamlendig en slaafs de media deze berichten op hun zenders knallen zonder met een eigen reportage, inside story’s te komen. Het kleppert en roept iedereen maar na om de waan van de dag te volgen, doch St Anna stierf zelf ook geen natuurlijke dood (dwz geboortedag onbekend, net zoals haar sterfdag) , en kreeg een dochter Maria die op 12 jarige leeftijd werd uitgehuwelijkt aan st Joseph. Joepie!