
De twee Amerikaanse techbedrijven overtraden de zogeheten Digital Markets Act (DMA), die moet voorkomen dat grote internetbedrijven te machtig worden. Volgens de wet moeten consumenten ook meer zeggenschap krijgen over diensten die ze gebruiken.
Apple krijgt de hoogste boete. Volgens de Europese Commissie zit het bedrijf ontwikkelaars nog te veel in de weg. Ontwikkelaars die hun apps via de App Store van Apple uitgeven, moeten hun klanten gratis kunnen informeren over aanbiedingen die buiten de App Store om verlopen. Maar die verplichting werd door Apple onvoldoende nageleefd, oordeelt de commissie na onderzoek.
Voor Meta gaat de boete over een abonnementsmodel. Op Instagram en Facebook konden gebruikers sinds eind 2023 kiezen om te betalen voor een advertentievrije dienst. De andere optie was om de apps gratis te gebruiken, al leverden gebruikers dan gegevens aan Meta in ruil voor gepersonaliseerde advertenties. Volgens de Commissie was die optie niet genoeg, omdat mensen niet de keuze kregen om helemaal geen persoonlijke informatie af te staan in ruil voor gratis gebruik.
Wat je kunt doen Je hebt het recht om bezwaar te maken tegen het gebruik van je informatie…..maar deze link werkt niet. Als je een bezwaar indient, sturen ze een e-mail met bevestiging Privacybeleid. Met vriendelijke groet,
Het privacyteam van Meta…..maar nogmaals; ‘dit alles gebeurt niet’, ik heb al eerder een link gelegd met de RKK, hun privacy beleid komt sterk overeen met de biecht, jij geeft ze informatie, ziet nauwelijks de priester en daarna ben je prooi voor dit soort bedrijven, die je boycotten, censuur toepassen terwijl ik niemand beledig, bedreig, uitscheld en toch zijn al mijn contacten verdwenen na het verschijnen van mijn e-book, ra ra achter je rug verdienen ze ook nog aan discriminatie….zijn de ‘good old days back’?
https://bertsmeets.nl/krakende-stilte-e-book-bert-smeets/
wie durft deze link op zijn pagina te zetten, dan brengen we solidariteit terug…