Steunbewijzen als Rups kwast

rups kwastTrekken maar! U kent het nog wel de Rups met zijn twee persoons karretjes en de kwast die je moest pakken voordat een zeil over je puber bestaan werd geheven. Oud-rechters / commissie leden lijken in hun interpretaties van seksueel geweld de touwtjes spreekwoordelijk in de Rups te houden door slachtoffers naar de kwast te laten grijpen, waarna ze even lekker veilig onder het zeil wegduiken met een kusje van de RKK opdrachtgevers die al genietend hun dubbellevens beloond zien.

De verachtelijke uitspraken in een recente herzieningszaak is daar een voorbeeld van. Wederom ‘een ander feiten complex’ wordt een jarenlange procedure van de baan gereden met veel secondaire victimisatie tot gevolg van mensen die, in deze, een verzoek van een JA (juridische adviseur) zelf, worden opgescheept.

De secondaire victimisatie heeft de kerk nog nooit geboeid, ze hebben zich slim van verantwoordelijkheden afgewend ter bevordering van een onafhankelijk onderzoek door oud-rechters die de kerk al vaker uit de brand hebben geholpen.

De vliegen van Jean-Paul Sartre keren terug in nieuwe beschuldigingen bisschop Gijsen. De media vermeld het niet daar blijkbaar alleen Joep Dohmen (NRC) patent heeft op onthullingen RKK; oh ja een artikel over Deetman en de buitenparlementaire enquête waar wij aan hebben meegewerkt in de Volkskrant gaat niet door. Wel morgen zaterdag 30 april Radio 1 Argos tussen 14-15 u. over deze parlementaire enquête en de transparante cultuur in Den Haag en omstreken.

De vrije pers in Nederland is een lachertje en ik hoor het Arnold Karsten nog zeggen gisteravond in Pauw driekwart van de journalisten zijn corrupt of lopen aan de leiband van redacteuren, politici of bedrijfsleven. Joep Dohmen krijgt zijn spotlight, het veldwerk is voor ons….al zes jaar lang. Grote dank voor het lintje! lintje

Je vraagt je af waar we mee bezig zijn. We proberen het probleem van seksueel geweld op de kaart te zetten, doch het aantal kinderen dat overlijd door huiselijk geweld neemt toe. Ons verleden was niet voldoende om aan te tonen dat er iets wezenlijks fout zit, in ons, in onze manier van bestaan, leven, ordening der maatschappelijke verhoudingen. De kerk heeft een morele taak om dit verleden onder ogen te zien en niet steeds met andere feitencomplexen op de proppen te komen, ongeloofwaardig.