Facebook en de ongeboren vrucht van de anonimiteit!

Facebook en de ongeboren vrucht van de anonimiteit!

Hoe onzichtbaar of zichtbaar wil je zijn. Nou voor FACEBOOK is dat geen probleem want het is haar corebusiness, zij weten alles van je, wie jij volgt en zij: de anonieme ‘Facebookers’ volgen jouw weer. Dit is de manier waarop FB haar dubbel business model heeft geprogrammeerd. Gelijk een (on)zichtbaar God profiel, die alles ziet en hoort, staat gelijk aan de aanpak van de katholieke kerk in de zeventiende eeuw: naar buiten toe profaan, weet je te amuseren, te charmeren en tegelijkertijd corrupte zonden weg te bidden of te verhullen want wie controleert het? Ja, je mag mij controleren is prima maar dan wil ik Facebook ook kunnen controleren en in het business model is dat niet opgenomen dan wel mogelijk, en laat zo ruimte voor malversaties en verborgen corruptie.

Je hoeft je dus niet te schamen zoals wij, brave katholiek jongetjes na de biecht met een paar weesgegroetjes opgelucht en met een rein zieltje naar buiten liepen (de kroeg in).

Facebook en de katholieke kerk (zoek de verschillen), kon jij als kind niet vermoeden dat de broeders allemaal theater / canonieke namen kozen om hun anonimiteit te waarborgen. Wist jij als kind wie broeder Servatius was? Wist jij zijn echte naam? (ik nu wel). Jij als Godvrezende gelovige (adverteerder / gebruiker) staat niet stil over ‘deze weg naar God en pranking Facebook’, vouwden wij braaf onze handjes en baden tot de ultieme Heer der profielen.

Er zijn tal van mensen die een dwingende behoefte voelen om alles te delen, hun kunsten, maaltijden, hun vakantie foto’s allemaal leuk en aardig en het geeft je even aandacht, jij bent ‘de ster’, je zet jezelf in de picture maar ga geen kritiek leveren dan wordt je zoals in mijn geval categorisch gedwarsboomd dank aan mijn activiteiten voor Mea Culpa, de grote doofpot kwestie in de katholieke kerk wanneer zij (de regionale media) decennia zwegen over kindermisbruik, hun mond hielden en deze zwarte vlek willen wegpoetsen door de methode: de  excommunicatie weer toe te passen, het gebeurde al op internaat en nog steeds is het deel van onze cultuur.

FB is uw grootste, ‘legitieme stalker’. FB verslaat de RKK met dubbele cijfers wanneer het aankomt op privacy. Draai jij aan de knoppen van het FB apparaat als je een advertentie plaatst en daar niks van terugvind behalve het knopje van de ‘vieuws’ en bereik (??) van je bericht, zij je hondsbrutaal aanmoedigen nogmaals de advertentie te promoten wanneer je een zinnetje verandert, kassa door…. machtsmisbruik! Geloof zij Jezus Christus, alias Facebook! De cijfers kloppen niet, vergelijk de hits van het aantal mensen dat daadwerkelijk naar mijn artikel of muziek-video hebben gekeken. Hier speelt Facebook een gemeen en oncontroleerbaar spel. Dubbele winst voor FB want hun controle is proactief in opzet, je denkt vrienden te hebben maar die lijken doofstom geworden, heb ik opeens geen vrienden meer? Wie heeft al mijn vrienden uitgeschakeld? Het zijn de onzichtbare krachten op de achtergrond om een klokkenluider aan te pakken, (niemand ziet het). De ongeboren vrucht van de anonimiteit.

Er staat ook niemand met een gezicht / profiel in de digitale FB winkel, een mens, een persoon, die kan praten en je kan zien, nee die is er niet alleen jij bent zichtbaar met je profiel en dat geeft al de scheve, ongelijke verhouding weer in onze moderne digitale AI macht-verhoudingen.

Geef zelf eens een persoonlijk (face) antwoord! https://bertsmeets.bandcamp.com/track/t-day-not-noticed-to-day

Het is schering en inslag op sociaal media platformen, én normaal geworden. Zij willen zich niet verantwoorden of ze roepen feestneus Mark Elliot Zuckerberg ter verantwoording en die weet het ook niet met zo’n groot bedrijf en ‘wir haben es nicht gewusst’, attitude komt dan weer boven drijven daar kan God Mark ook niks aandoen: weer een Godsraadsel dat boven de markt hangt.

Facebook kopieert en imiteert een zelfde soort sterrenparadijs vol digitale heiligen, vol zelfliefde, anoniem en ongrijpbaar. De katholiek kerk stond model voor dit gedrocht; een ongrijpbaar profielen show met jouw beste profiel, heeft een zelfde top-down hiërarchie met onderaan biddende en smekende zieltjes, die aandacht willen (en schijnbaar krijgen) het idee hebben dat ze meetellen in dit ‘narrige, navigerende sterrenparadijs’, dit allemaal onder controle van Zuckerberg’s FB openlijk wordt weergegeven maar zelf laten ze zich niet zien. Waar doet me dat toch aan denken, juist aan God én internaat waar kind hersentjes de illusie geven dat je gezien wordt door God, die alles ziet maar leugenaars de kans geeft te schitteren in een groot zwart gat.